همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
توضیح

دانلود فایل پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی

دانلود فایل پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی

پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی

پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی

پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 22
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  22  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. و به همین صورت زیر توضیح داده شده است.

لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

جلسه ی اول


1-   خوش آمد گویی

2-   توضیح قوانین گروه

3-   توضیح تعامل فرایندهای فیزیولوژیكی، شناختی و رفتاری

4-   آشنایی شركت كنندگان با مولفه های شناختی واكنش های هیجانی

5-   شناسایی افكار سطحی اولیه كه بین واقعه و واكنش هیجانی قرار می گیرند و نوشتن آنها در جدول سه ستونی رویداد فعال ساز (A) باورها یا افكار (B)و پیامد و واكنش هیجانی (A)

 

تكالیف: نوشتن ده مورد از بدترین حوادث زندگی خود با استفاده از توالی A-B-C

 

 

 

جلسه ی دوم


1-    یادگیری جنبه های نظریه های شناختی افسردگی، اضطراب و خشم؛

2-    آشنایی با افكار خودآیند

3-     آشنایی با تحریف های شناختی و شناسایی آنها در تفكر خود

4-    شناخت مقاومت های احتمالی در برابر درمان و طراحی راهبردهایی برای مقابله با این مقاومت ها

 

تكالیف: شناسایی افكار خودآیند و ثبت آنها در برگه ی .A-B-C دسته بندی عقاید و نوشتن بدترین A-B-C ، روزانه.

 

 

 

جلسه ی سوم

آشنا با بنیادهای پیامدهای رفتاری، آموزش ماهیت طرحواره ها (باورهای اصلی، طرحواره ها، نگرش های ناكارآمد) و ارتباط بین طرحواره ها و افكار خودآیند و همچنین شناسایی طرحواره ها با استفاده از روش پیكان عمودی.

 

تكالیف:

مرور تكالیف جلسه ی دوم، تمرین تزریق فكر، ادامه نوشتن A-B-C های روزانه، نوشتن پیامدهای رفتاری A-B-C

های تكمیل شده و رسم پیكان عمودی برای دو مورد از آنها.

 

 

 

جلسه ی چهارم

1-    كار روی پیكان عمودی و حل مشكلاتی كه اعضای گروه در به كار بستن روش پیكان عمودی به منظور شناسایی طرحواره های منفی خود با آن روبرو می شوند.

2-    توانا ساختن شركت كنندگان در شناسایی ده نوع طرحواره ی منفی متداول و قرار دادن باورهای خود در این ده طبقه.

 

تكالیف: مرور تكالیف جلسه ی قبل، آموزش دسته بندی باورها.

 


 مبانی نظری و تاریخچه درمان شناختی

درمان شناختی را ، آرون تی بک، روان­پزشک امریکایی، در اوایل دهه 60 میلادی در دانشگاه  پنسیلوانیا بنیان گذارد. در واقع شناخت درمانی نوعی پدیدار شناسی است که در آن انواع تجربه­ها توصیف و تحلیل می­شوند. بک شیوه­ای  برای آزمودن تجارب پدیدار شناختی از طریق آزمون افکار شخصی در قیاس با  واقعیت ارائه می­دهد (لیهی، 2007).

شناخت درمانی یک نظام روان­درمانی است که تلاش می­کند، واکنش­های عاطفی و رفتار خود آسیب رسان را با اصلاح تفکر معیوب یا خطادار و عقاید ناسازگارانه­ای که زیربنای این واکنش­ها هستند، کاهش دهد (موریسن ، 2003). این شیوه درمانی شکلی سازمان یافته از روان درمانی است که برای کاهش علایم و کمک به بیمار برای یادگیری روش­های مؤثرتر به منظور مواجهه با مشکلاتی که سبب ناراحتی او می­شوند، طراحی شده است. ویژگی درمان با این شیوه این است که همه کوشش­ها معطوف به حل مشکل است (دیویسون و نیل، 2001) .

درمانگران شناختی بیماران را درگیر تفکر علمی و منطقی می­کنند، به این ترتیب که از بیماران می­خواهند تا پیش فرض­هایی را که منجر به ایجاد حالت­های افسردگی و اضطراب در آنها می­شود بررسی کنند. علاوه بر این، درمانگران شناختی به بیماران کمک می­کنند تا اعتبار جملات را با استفاده از روش­های جمع آوری شواهد مغایر با جملات، مورد وارسی قرار دهند.

در رویکرد رفتاری، فرض بنیادی این است که برای شناخت رفتارهای مشکل آفرین باید به اصولی متوسل شد که از آزمایشگری روانشناسی نشات گرفته اند. اصولی که بتوان در محیط­های بالینی، برای تغییر استفاده کرد. در این رویکرد به محرک ها و پاسخ ها توجه می­شود، نه به متغیرهایی که تصور می­شود واسطه بین آنها هستند. در واقع، در رفتاردرمانی، روان­شناس از طریق مشاهده رفتار، نه از راه بررسی اعمال درونی آنها به مطالعه می پردازد (فیرس و ترال،1382).


 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

در تاريخ 22/ژوئن/2018 بدون دیدگاه برچسب ها :

نوشته شده توسط ofmas

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


حق نشر © انتشار نوشته هاي اين وبگاه در سايت ها و نشريات تنها با ذکر نام و درج لينک مجاز است.
اجرا شده توسطهمسپار