همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
توضیح

دانلود مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی

دانلود مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی

مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی

مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56

مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113

کاربر

مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی،روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری



مقدمه 9
2-1 بخش اول: مقدمات 10
2-1-1 آموزش عالی و رسالت‌های آن 10
2-1-2 تحصیلات تكمیلی و اهمیت آن 12
2-1-3 اهمیت تدریس در آموزش عالی 13
2-2 بخش دوم: روش‌های تدریس در مراکز آموزش عالی 15
2-2-1 روش تدریس سخنرانی 16
2-2-2 روش تدریس پرسش و پاسخ 17
2-2-3 روش تدریس حل مسئله 18
2-2-4 روش تدریس مباحثه 19
2-3 بخش سوم: مفهوم شناسی تدریس مشارکتی 20
2-3-1 تعریف تدریس مشارکتی 21
2-3-2 اشكال متفاوت تدریس مشاركتی 23
2-3-3 متغیر‌های کلی تدریس به شیوه مشارکتی 26
2-3-4 گام‌های اساسی تدریس مشارکتی 27
2-3-5 مولفه‌های مشارکت در تدریس مشارکتی 28
2-3-6 پیش بایست‌های تدریس مشاركتی 30
2-4 بخش چهارم: نقاط قوت و ضعف تدریس مشاركتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی 31
2-4-1 نقاط قوت تدریس مشارکتی 31
2-4-2 ضعف‌های تدریس مشارکتی 44
2-5 بخش پنجم: پیشینه پژوهش: پژوهش‌های داخلی و خارجی 47
2-5-1 پژوهش‌های انجام شده در ایران 47
2-5-2پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور 47

مقدمه
در این فصل چشم اندازهای نظری پژوهش‌های انجام شده در زمینه موضوع مورد پژوهش در قالب پنج قسمت بیان شده است. قسمت اول به معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی و رسالت‌های آن وهمچنین اهمیت تدریس در آموزش عالی اختصاص یافته است. درقسمت دوم به بیان روش‌های تدریس رایج و شناخته شده در آموزش عالی اشاره شده است. در قسمت سوم به معرفی تفصیلی روش تدریس مشاركتی، گام‌ها و اصول حاکم بر آن اشاره شده است. در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است. و در قسمت پنجم نیز پژوهش‌های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه تدریس مشاركتی بیان شده است.

2-1 قسمت اول: مقدمات
2-1-1 آموزش عالی و رسالت‌های آن
با شروع قرن 21 آموزش عالی اهمیت فزاینده‌ای پیدا كرده است. در كشورهای صنعتی پیشرفته تا كشورهای با اقتصاد متوسط و پایین، آموزش عالی محكمترین و نزدیكترین رابطه را با رشد و پیشرفت اصول دموكراسی و اقتصادی داشته و سیاستهای اموزشی برای ارتقاء سطح اقتصاد افراد و عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است (جانستون ، 2005).
قرن 21 شاهد دگرگونیهای ساختاری ژرف و پرشتاب، از جمله انفجار اطلاعات، توسعه ارتباطات، تحولات مفهومی در مفاهیم كلیشه‌ای، تغییرات بنیادی فرهنگی در جوامع انسانی است (فراستخواه و كبریایی، 1377) و جوامع را به سمت دانش‌مداری حركت می‌دهد و توزیع قدرت در بین جوامع را بر عهده دانش می‌گذارد (نصر و همكاران، 1382). این تغییرات، تحولات و دگرگونیهای بنیادی در كاركردها و جهت گیریها و ساختارهای آموزش عالی و محیط‌های دانشگاهی را ضروری می‌سازد. صاحبنظران بر این عقیده هستند كه بقا و پایداری آموزش عالی در این عصر، در گرو میزان آمادگی آن برای انطباق با تغییرات سریع پیرامونی و تحولات ناشی از فناوری‌های نوین و بازآفرینی روش‌های خود در شرایط دگرگون شونده جدید است و دانشگاه‌ها وقتی می‌توانند تغییرات لازم را برای مواجهه با چالش‌های پیش روی خود آغاز کنند که فضای فرهنگی و پیچیده‌ای را که در آن به‌سر می‌برند درک کرده و تغییر و تحولات اساسی را در مسولیت¬ها، وظایف، ساختار و برنامه‌های درسی و سایر عناصر آن انجام دهند (سانیال، 1379: 356). بنابراین اساسا نقش آموزش عالی ایجاد تحولات بنیادی در سطح دانشگاه و به تیع آن در سطح جامعه است. از انجا كه دانشگاه منشا تحولات قلمداد می‌شود، رسالتها و ماموریت‌هایش نیز در جهت تشویق و تسهیل چنین ماموریت و هدفی است. شروع چنین ماموریتی از سطح خود موسسات آموزش عالی اغاز می‌شود، ماموریتی كه (به نقل از كریم زاده، 1384) باید برای حفظ پویایی خود به برنامه‌ریزی، آینده نگری، كنترل مداوم كیفیت و بهبود روشها بپردازد. همچنین از آنجا كه آموزش عالی محور توسعه جامعه است و تنها كانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است نیاز است تا از ایده‌ها و اندیشه‌های نو بهره گیرد و حركت رو به رشد جامعه را تسریع كند (رنسام ؛ به نقل از نصر و همكاران، 1382). از این رو در ادامه مباحث بیان شده به رسالت‌های دانشگاه اشاره می‌شود. رسالت‌های مختلفی توسط صاحبنظران برای دانشگاه‌ها بیان شده که از جمله قورچیان (به نقل از زارع و همكاران، 1386: 26) 10 رسالت برای دانشگاه‌ها بیان كردند كه از مهمترین آنها را طراحی شرایط كاری برای مشاركت سازنده در انجام بهتر كارها و تقویت روحیه كار مشاركتی در اداره امور جامعه می‌دانند. بر این اساس آموزش عالی در شرایطی می‌تواند پیشرو و زنده بماند كه بتواند در تولید دانش، پرورش هوش جمعی و حفظ همسویی و ایجاد انرژی از طریق كار گروهی اعضاء خود و برای خشنودی ارباب رجوع موفق باشند. اما چهار رسالت عمده‌ای که اکثر صاحبنظران بر آنها اتفاق نظر دارند عبارتند از: رسالت‌های آموزشی، پژوهشی، خدمات و کارآفرینی.
1- رسالت آموزشی: تدریس مهم‌ترین ابزار تحقق رسالت آموزشی و انتقال دانش و فنون به شمار می‌رود. استادان به عنوان مرجع دانش، نگرش و توانش دانشجویان راتقویت می‌كنند. باید به این نكته توجه داشت كه آموزش از مهمترین رسالت‌های آموزش عالی به شمار می‌رود كه دگرگونی در روش‌های تدریس و فن‌آوری‌های نوین خود باعث تغییر در انجام این رسالت گردیده است.
2- رسالت پژوهشی: پژوهش به عنوان دومین رسالت دانشگاه‌ها برای تولید دانش پذیرفته شده است با این هدف که منجر به وحدت آموزش و پژوهش، تدریس و تحقیق وآزادی علمی به معنای آزادی در یاددهی و یادگیری و تخصصی شدن استادان در حوزه‌های گوناگون علمی شود. به گونه‌ای که پژوهش عامل توانمند‌سازی نیروی انسانی دارای مهارت و نیز رشد اقتصادی می‌باشد، تعادل بین آموزش و پژوهش در حال حاضر از مسائل بنیادی مراکز آموزش عالی در سراسر جهان است.
3- رسالت خدمات: علاوه بر تولید و انتقال دانش كه از رسالت‌های اساسی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود دانشگاه‌ها رسالت حل مسائل و معضلات جامعه را نیز به عهده دارند كه وظیفه خدمات نام دارد. این رسالت به نام رویكرد تعهد اجتماعی در آموزش عالی مطرح است كه بر اساس این رسالت دانشگاه‌ها باید دانشجویانی به جامعه تحویل دهند كه بتوانند با دانش و مهارت خود خدماتی را انجام دهند و انتظارات جامعه ملی و محلی را برآورده سازند.
4- رسالت كارآفرینی: چهارمین رسالت اساسی دانشگاه‌ها رسالت كارآفرینی است كه تنها با راه اندازی دوره‌های كارآفرینی محقق نخواهد شد بلكه تغییر اهداف آموزشی، مناسب بودن محتوای برنامه درسی، كارآفرینانه بودن شیوه‌های تدریس و ایجاد و گسترش فرهنگ كارآفرینی راهبردهایی هستند كه می‌توانند دانشجویانی كارآفرین تربیت كنند (نیلی، 1387: 26).
با توجه به مطالب بیان شده می‌توان به این نتیجه رسید كه پیوند آموزش عالی با توسعه کشور در دو محور راهبردی «توسعه نیروی انسانی» و هم چنین «تولید علم» یا توسعه علمی می‌تواند دارای اهمیت باشد و نقش برجسته دانشگاه در توسعه به مفهوم اخص آن در سه فعالیت عمده یعنی: آموزش، پژوهش و خدمات نهفته است. آموزش و پژوهش دو ویژگی بنیادی هستند که در ماهیت دانشگاه تعین می‌یابند. این نکته بدان معناست که تأثیر متقابل دو ویژگی یاد شده، ضامن پویایی حیات معنوی دانشگاه است و آن را از سایر موسسات و نهادهای آموزشی متمایز می‌کند. نقش دانشگاه در فرایند توسعه و تربیت نیروی انسانی است که کلید و راهگشای توسعه صنعتی محسوب می‌شود، و نقش پژو هشی آن نیز در تحقیقات بنیادی و کاربردی تبلور می‌یابد، که شرط لازم برای موفقیت و توسعه صنعتی است (مهدوی، 1374). آنچه غالبا به چشم می‌خورد اهمیت زیاد و توجه به وظیفه و كاركرد پژوهش است كه گاهی توجه زیاد به وظیفه پژوهشی باعث شده تا به وظیفه آموزشی كم اهمیت‌تر نگریسته شود. اما باید گفت كه آموزش مؤثر بسیار مهم، عقلانی و دشوار است و لذا نیازاست تا اساتید در رابطه با موضوع تدریس و فرایند و روش‌های تدریس آشنایی لازم را داشته باشند (آراسته، 1385: 3).
2-1-2 تحصیلات تكمیلی و اهمیت آن
نظام آموزش عالی شامل چهار مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری است. دوره‌های كارشناسی ارشد و دكتری را دوره‌های تحصیلات تكمیلی می‌نامند كه به لحاظ اهمیت این دوره (تحصیلات تكمیلی) در تربیت نیروهای متخصص وحرفه‌ای و پی بردن به میزان پیشرفت دانشگاهها، بررسی دوره‌های تحصیلات تكمیلی بسیار ضروری است. یكی از اهداف نظام‌های آموزش عالی خصوصاً در دوره‌های تحصیلات تكمیلی این است كه برای فراگیران فرصت‌های نو جهت بهبود تجربیات آموزشی و پرورشی كه در دنیای نوین با آنها مواجه هستندا فراهم سازد و همچنین به پرورش انسانهایی با افق‌های دید وسیع، با استعداد، خلاق و مبتكر و انسانهایی كه به گستردگی مرزهای دانش واقف باشند و حداكثر استفاده از حداقل امكانات را آموخته باشند بپردازد. همچنین بتوانند از منابع و تخصص‌ها استفاده بهینه كنند وبرای انجام امور بهترین استفاده را از منابع نمایند (كریم زاده، 1384). تربیت دانش‌آموختگان و دانش و توانایی‌های آنها حاكی از كارایی و روح حاكم بر دانشگاه‌ها است. اگر دوره‌های تحصیلات تكمیلی كارایی داشته باشد نشان از كارایی دانشگاه‌ها و پیشرفت و توسعه یافتگی آن خواهد بود (سمنانیان و بهجت‌پور، 1377: 2). در ادامه به برخی از مهمترین کارکردهای آموزش عالی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اشاره می‌شود.

مبانی نظری معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی، اهمیت تدریس در آموزش عالی، روش‌های تدریس، روش تدریس مشاركتی، نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی

مقدمه……………………………………….. 9

2-1 بخش اول: مقدمات…………………………… 10

2-1-1 آموزش عالی و رسالت‌های آن…………………. 10

2-1-2 تحصیلات تكمیلی و اهمیت آن…………………. 12

2-1-3 اهمیت تدریس در آموزش عالی………………… 13

2-2 بخش دوم: روش‌های تدریس در مراکز آموزش عالی……. 15

2-2-1 روش تدریس سخنرانی……………………….. 16

2-2-2 روش تدریس پرسش و پاسخ……………………. 17

2-2-3 روش تدریس حل مسئله………………………. 18

2-2-4 روش تدریس مباحثه………………………… 19

2-3 بخش سوم: مفهوم شناسی تدریس مشارکتی………….. 20

2-3-1 تعریف تدریس مشارکتی……………………… 21

2-3-2 اشكال متفاوت تدریس مشاركتی……………….. 23

2-3-3 متغیر‌های کلی تدریس به شیوه مشارکتی………… 26

2-3-4 گام‌های اساسی تدریس مشارکتی……………….. 27

2-3-5 مولفه‌های مشارکت در تدریس مشارکتی………….. 28

2-3-6 پیش بایست‌های تدریس مشاركتی……………….. 30

2-4 بخش چهارم: نقاط قوت و ضعف تدریس مشاركتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی……………………………………………. 31

2-4-1 نقاط قوت تدریس مشارکتی…………………… 31

2-4-2 ضعف‌های تدریس مشارکتی…………………….. 44

2-5 بخش پنجم: پیشینه پژوهش: پژوهش‌های داخلی و خارجی.. 47

2-5-1 پژوهش‌های انجام شده در ایران………………. 47

2-5-2پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور…………. 47

مقدمه

در این فصل چشم اندازهای نظری پژوهش‌های انجام شده در زمینه موضوع مورد پژوهش در قالب پنج قسمت بیان شده است. قسمت اول به معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی و رسالت‌های آن وهمچنین اهمیت تدریس در آموزش عالی اختصاص یافته است. درقسمت دوم به بیان روش‌های تدریس رایج و شناخته شده در آموزش عالی اشاره شده است. در قسمت سوم به معرفی تفصیلی روش تدریس مشاركتی، گام‌ها و اصول حاکم بر آن اشاره شده است. در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است. و در قسمت پنجم نیز پژوهش‌های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه تدریس مشاركتی بیان شده است.


2-1 قسمت اول: مقدمات

2-1-1 آموزش عالی و رسالت‌های آن

با شروع قرن 21 آموزش عالی اهمیت فزاینده‌ای پیدا كرده است. در كشورهای صنعتی پیشرفته تا كشورهای با اقتصاد متوسط و پایین، آموزش عالی محكمترین و نزدیكترین رابطه را با رشد و پیشرفت اصول دموكراسی و اقتصادی داشته و سیاستهای اموزشی برای ارتقاء سطح اقتصاد افراد و عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است (جانستون[1]، 2005).

قرن 21 شاهد دگرگونیهای ساختاری ژرف و پرشتاب، از جمله انفجار اطلاعات، توسعه ارتباطات، تحولات مفهومی در مفاهیم كلیشه‌ای، تغییرات بنیادی فرهنگی در جوامع انسانی است (فراستخواه و كبریایی، 1377) و جوامع را به سمت دانش‌مداری حركت می‌دهد و توزیع قدرت در بین جوامع را بر عهده دانش می‌گذارد (نصر و همكاران، 1382). این تغییرات، تحولات و دگرگونیهای بنیادی در كاركردها و جهت گیریها و ساختارهای آموزش عالی و محیط‌های دانشگاهی را ضروری می‌سازد. صاحبنظران بر این عقیده هستند كه بقا و پایداری آموزش عالی در این عصر، در گرو میزان آمادگی آن برای انطباق با تغییرات سریع پیرامونی و تحولات ناشی از فناوری‌های نوین و بازآفرینی روش‌های خود در شرایط دگرگون شونده جدید است و دانشگاه‌ها وقتی می‌توانند تغییرات لازم را برای مواجهه با چالش‌های پیش روی خود آغاز کنند که فضای فرهنگی و پیچیده‌ای را که در آن به‌سر می‌برند درک کرده و تغییر و تحولات اساسی را در مسولیت­ها، وظایف، ساختار و برنامه‌های درسی و سایر عناصر آن انجام دهند (سانیال، 1379: 356). بنابراین اساسا نقش آموزش عالی ایجاد تحولات بنیادی در سطح دانشگاه و به تیع آن در سطح جامعه است. از انجا كه دانشگاه منشا تحولات قلمداد می‌شود، رسالتها و ماموریت‌هایش نیز در جهت تشویق و تسهیل چنین ماموریت و هدفی است. شروع چنین ماموریتی از سطح خود موسسات آموزش عالی اغاز می‌شود، ماموریتی كه (به نقل از كریم زاده، 1384) باید برای حفظ پویایی خود به برنامه‌ریزی، آینده نگری، كنترل مداوم كیفیت و بهبود روشها بپردازد. همچنین از آنجا كه آموزش عالی محور توسعه جامعه است و تنها كانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است نیاز است تا از ایده‌ها و اندیشه‌های نو بهره گیرد و حركت رو به رشد جامعه را تسریع كند (رنسام[2]؛ به نقل از نصر و همكاران، 1382). از این رو در ادامه مباحث بیان شده به رسالت‌های دانشگاه اشاره می‌شود. رسالت‌های مختلفی توسط صاحبنظران برای دانشگاه‌ها بیان شده که از جمله قورچیان (به نقل از زارع و همكاران، 1386: 26) 10 رسالت برای دانشگاه‌ها بیان كردند كه از مهمترین آنها را طراحی شرایط كاری برای مشاركت سازنده در انجام بهتر كارها و تقویت روحیه كار مشاركتی در اداره امور جامعه می‌دانند. بر این اساس آموزش عالی در شرایطی می‌تواند پیشرو و زنده بماند كه بتواند در تولید دانش، پرورش هوش جمعی و حفظ همسویی و ایجاد انرژی از طریق كار گروهی اعضاء خود و برای خشنودی ارباب رجوع موفق باشند. اما چهار رسالت عمده‌ای که اکثر صاحبنظران بر آنها اتفاق نظر دارند عبارتند از: رسالت‌های آموزشی، پژوهشی، خدمات و کارآفرینی.

1- رسالت آموزشی: تدریس مهم‌ترین ابزار تحقق رسالت آموزشی و انتقال دانش و فنون به شمار می‌رود. استادان به عنوان مرجع دانش، نگرش و توانش دانشجویان راتقویت می‌كنند. باید به این نكته توجه داشت كه آموزش از مهمترین رسالت‌های آموزش عالی به شمار می‌رود كه دگرگونی در روش‌های تدریس و فن‌آوری‌های نوین خود باعث تغییر در انجام این رسالت گردیده است.

2- رسالت پژوهشی: پژوهش به عنوان دومین رسالت دانشگاه‌ها برای تولید دانش پذیرفته شده است با این هدف که منجر به وحدت آموزش و پژوهش، تدریس و تحقیق وآزادی علمی به معنای آزادی در یاددهی و یادگیری و تخصصی شدن استادان در حوزه‌های گوناگون علمی شود. به گونه‌ای که پژوهش عامل توانمند‌سازی نیروی انسانی دارای مهارت و نیز رشد اقتصادی می‌باشد، تعادل بین آموزش و پژوهش در حال حاضر از مسائل بنیادی مراکز آموزش عالی در سراسر جهان است.

3- رسالت خدمات: علاوه بر تولید و انتقال دانش كه از رسالت‌های اساسی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود دانشگاه‌ها رسالت حل مسائل و معضلات جامعه را نیز به عهده دارند كه وظیفه خدمات نام دارد. این رسالت به نام رویكرد تعهد اجتماعی در آموزش عالی مطرح است كه بر اساس این رسالت دانشگاه‌ها باید دانشجویانی به جامعه تحویل دهند كه بتوانند با دانش و مهارت خود خدماتی را انجام دهند و انتظارات جامعه ملی و محلی را برآورده سازند.

4- رسالت كارآفرینی: چهارمین رسالت اساسی دانشگاه‌ها رسالت كارآفرینی است كه تنها با راه اندازی دوره‌های كارآفرینی محقق نخواهد شد بلكه تغییر اهداف آموزشی، مناسب بودن محتوای برنامه درسی، كارآفرینانه بودن شیوه‌های تدریس و ایجاد و گسترش فرهنگ كارآفرینی راهبردهایی هستند كه می‌توانند دانشجویانی كارآفرین تربیت كنند (نیلی، 1387: 26).

با توجه به مطالب بیان شده می‌توان به این نتیجه رسید كه پیوند آموزش عالی با توسعه کشور در دو محور راهبردی «توسعه نیروی انسانی» و هم چنین «تولید علم» یا توسعه علمی می‌تواند دارای اهمیت باشد و نقش برجسته دانشگاه در توسعه به مفهوم اخص آن در سه فعالیت عمده یعنی: آموزش، پژوهش و خدمات نهفته است. آموزش و پژوهش دو ویژگی بنیادی هستند که در ماهیت دانشگاه تعین می‌یابند. این نکته بدان معناست که تأثیر متقابل دو ویژگی یاد شده، ضامن پویایی حیات معنوی دانشگاه است و آن را از سایر موسسات و نهادهای آموزشی متمایز می‌کند. نقش دانشگاه در فرایند توسعه و تربیت نیروی انسانی است که کلید و راهگشای توسعه صنعتی محسوب می‌شود، و نقش پژو هشی آن نیز در تحقیقات بنیادی و کاربردی تبلور می‌یابد، که شرط لازم برای موفقیت و توسعه صنعتی است (مهدوی، 1374). آنچه غالبا به چشم می‌خورد اهمیت زیاد و توجه به وظیفه و كاركرد پژوهش است كه گاهی توجه زیاد به وظیفه پژوهشی باعث شده تا به وظیفه آموزشی كم اهمیت‌تر نگریسته شود. اما باید گفت كه آموزش مؤثر بسیار مهم، عقلانی و دشوار است و لذا نیازاست تا اساتید در رابطه با موضوع تدریس و فرایند و روش‌های تدریس آشنایی لازم را داشته باشند (آراسته، 1385: 3).

2-1-2 تحصیلات تكمیلی و اهمیت آن

نظام آموزش عالی شامل چهار مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری است. دوره‌های كارشناسی ارشد و دكتری را دوره‌های تحصیلات تكمیلی می‌نامند كه به لحاظ اهمیت این دوره (تحصیلات تكمیلی) در تربیت نیروهای متخصص وحرفه‌ای و پی بردن به میزان پیشرفت دانشگاهها، بررسی دوره‌های تحصیلات تكمیلی بسیار ضروری است. یكی از اهداف نظام‌های آموزش عالی خصوصاً در دوره‌های تحصیلات تكمیلی این است كه برای فراگیران فرصت‌های نو جهت بهبود تجربیات آموزشی و پرورشی كه در دنیای نوین با آنها مواجه هستندا فراهم سازد و همچنین به پرورش انسانهایی با افق‌های دید وسیع، با استعداد، خلاق و مبتكر و انسانهایی كه به گستردگی مرزهای دانش واقف باشند و حداكثر استفاده از حداقل امكانات را آموخته باشند بپردازد. همچنین بتوانند از منابع و تخصص‌ها استفاده بهینه كنند وبرای انجام امور بهترین استفاده را از منابع نمایند (كریم زاده، 1384). تربیت دانش‌آموختگان و دانش و توانایی‌های آنها حاكی از كارایی و روح حاكم بر دانشگاه‌ها است. اگر دوره‌های تحصیلات تكمیلی كارایی داشته باشد نشان از كارایی دانشگاه‌ها و پیشرفت و توسعه یافتگی آن خواهد بود (سمنانیان و بهجت‌پور، 1377: 2). در ادامه به برخی از مهمترین کارکردهای آموزش عالی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اشاره می‌شود.



[1]. Johnstone

[2]. Ronsom

جهت مشاهده فایلهای بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید
http://ofmasweblog.ofmas.ir
http://cerodownload.cero.ir/
http://parsdanesh.sidonline.ir/
http://mefile.sellu.ir/
http://mefile.filenab.com/

مبانی و پیشینه نظری تدریس مشارکتی – همه چیز ارزان است – …

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … قسمت اول به معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی و رسالت‌های آن وهمچنین اهمیت تدریس در آموزش عالی اختصاص یافته است. … در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است.

[PDF]دریافت فایل

دانشگاه هرمزگان. دانشکده علوم انسانی. پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تحقیقات آموزشی. عنوان پایان نامه. بررسی تاثیر روش تدریس مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی، مهارت اجتماعی و خودپنداره درس. عربی دانش آموزان دختر مدارس. متوسطه شهر قشم. استاد راهنما. دکتر اقبال زارعی. استاد مشاور. دکتر علی اکبر شیخی فینی.

مبانی و پیشینه نظری تدریس مشارکتی – دانلود مقاله و پروژه

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … قسمت اول به معرفی آموزش عالی و رسالت‌های آن، دوره‌های تحصیلات تكمیلی و رسالت‌های آن وهمچنین اهمیت تدریس در آموزش عالی اختصاص یافته است. … در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است.

پیشینه تحقیق معرفی الگوهای تدریس، روش تدریس جیگ ساو …

پیشینه تحقیق معرفی الگوهای تدریس، روش تدریس جیگ ساو و روش تدریس یادگیری در حد تسلط و عوامل مهم تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دارای ۷۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت …

دانلود فایل مبانی و پیشینه نظری تدریس مشارکتی – …

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ – درقسمت دوم به بیان روش‌های تدریس رایج و شناخته شده در آموزش عالی اشاره شده است. در قسمت سوم به معرفی تفصیلی روش تدریس مشاركتی، گام‌ها و اصول حاکم بر آن اشاره شده است. در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است. و در قسمت پنجم نیز پژوهش‌های داخلی و …

دانلود کامل فایل مبانی و پیشینه نظری تدریس مشارکتی – …

۱۵ خرداد ۱۳۹۶ – درقسمت دوم به بیان روش‌های تدریس رایج و شناخته شده در آموزش عالی اشاره شده است. در قسمت سوم به معرفی تفصیلی روش تدریس مشاركتی، گام‌ها و اصول حاکم بر آن اشاره شده است. در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدریس مشارکتی در دوره‌های تحصیلات تكمیلی پرداخته شده است. و در قسمت پنجم نیز پژوهش‌های داخلی و …

[PDF]پنجمین جشنواره آموزشی در دانشکده ها – دانشگاه علوم پزشکی و …

1342 ، زمینی واقع در اوین در اختیار دانشگاه ملی سابق قرار گرفت که ساختمان دانشکده پزشکی در آن احداث و در سال تحصیلی 1343-44 افتتاح گردید. …. دوره علوم پایه )فاز 1. دوره علوم پایه به آموزش از ش کل معمول که بر اساس گروه های آموزشی تدریس می شد به آموزش بر اساس. سیس تم بدن تغییر یافت. بدین ترتیب که دانش جویان بجای …

[PDF]ﻫﺎي ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﺪرﻳﺲ اﺳﺎﺗﻴﺪ از ﻃﺮﻳﻖ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺑﺎ

ﻳﻜﻲ از. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ. ﻫﺎي ﻣﻬﻢ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺒﻮد ﻛﻴﻔﻴﺖ آﻣﻮزش، ﻛﺎرآﻣﺪﺳﺎزي ﺗﺪرﻳﺲ از ﻃﺮﻳﻖ. ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻨﻈﻢ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﺪرﻳﺲ اﺳﺎﺗﻴﺪ ﺑﻪ روش. ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻲ. ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ آن. ﻫﺎ روش ارزﻳﺎﺑﻲ از. ﻃﺮﻳﻖ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﺳﺖ ….. ﻫﺎ، ﮔﺰارﺷﻲ از وﺿﻌﻴﺖ اﺟﺮاي روش. ﻫﺎي ارزﻳﺎﺑﻲ. اﺣﺼﺎء ﮔﺮدﻳﺪه و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ ﺗﻼش ﺷﺪه ﺗﺎ ﻣﺠﻤﻮع آﺳﻴﺐ. ﻫﺎ و ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ روش. ﻫﺎي ارزﻳﺎﺑﻲ. ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﺪرﻳﺲ اﺳﺎﺗﻴﺪ اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه و ﺟﻤﻊ. ﺑﻨﺪي ﮔﺮدد.

[PDF]ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺑﺮاي ﮐﻮدﮐﺎن ﮥ ﺑﺮﻧﺎﻣ ارﺗﺒﺎط اﺟﺘﻤﺎع ﭘﮋوﻫﺸﯽ در ﻫﺎي – پژوهشگاه علوم …

توسط نقد‌علی – ‏2013
ﺑﺎ روش. ﻫﺎي ﺗﺪرﯾﺲ ﻓﻌﺎل و ﻣﺸﺎرﮐﺘﯽ. 1. ﻣﺤﺴﻦ ﻧﻘﺪ. ﻋﻠﯽ. *. زﻫﺮا ﭘﻨﺎﻫﯽ. **. ﭼﮑﯿﺪه. ﻫﺪف اﺳﺎﺳﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣ. ﮥ. ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺑﺮاي ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻬﺎرت. ﻫﺎ. ي اﺳﺘﺪﻻل، داوري. ،. و ﻗـﺪرت. ﺗﺸﺨﯿﺺ. داﻧﺶ. آﻣﻮزان. اﺳﺖ . ﺑﺮاي ﺣﺼﻮل اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر. ﻻزم اﺳﺖ ﮐـﻼس. ﻫـﺎ. ي درس ﺑـﻪ. اﺟﺘﻤﺎع ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﯾﺎ. ﺣﻠﻘ. ﮥ. ﮐﻨﺪوﮐﺎو ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳـﺒﯽ ﺑـﺮاي رﺷـﺪ. ﺧﻼﻗﯿـﺖ. اﺳﺖ . از ﻃﺮﻓﯽ. روش. ﻫﺎ. ي ﺗﺪرﯾﺲ ﻓﻌﺎل ﻧﯿﺰ. آﻣﻮزش ﻣﻄﺎﻟﺐ درﺳﯽ. را. ﺑﻪ روﺷﯽ ﭘﻮﯾﺎ.

ليست چكيده پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي در يك نگاه …

ضرورت آموزش سواد رسانه اي در برنامه ي درسي دوره اول متوسطه از ديدگاه دبيران شهر اصفهان در سال تحصيلي ۹۶-۹۵ · جايگاه تقليد وتلقين درمتون اسلامي ….. تاثير روش تدريس مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي و هوش هيجاني دانش آموزان دختر متوسطه فني وحرفه اي در درس بهداشت رواني (ناحيه ۵ شهر اصفهان) · تربيت اخلاقي از ديدگاه امام محمد …

[PDF]راهبردهای افزايش کارآيی و اثر بخشی اساتید در آموزش های مجازی

بهره مي گرفت و کتاب به منزله اصلي ترین منبع اطالعاتي در آموزش محسوب مي شد در حال حاضر وجود ابزارها، روش ها و محیط هاي جدید. آموزشي، شیوه هاي … دانشجویان به یادگیري فعال، ارائه بازخورد سریع، تاکید بر زمان کار، تفهیم انتظارات دوره آموزشي و احترام به استعدادها و سبک هاي گوناگون … اثربخشي تدریس در آموزش الکترونیکی باشد.

فصلنامه پژوهش در برنامه ريزي درسي، شماره 33 – Magiran

۱۲ مهر ۱۳۹۱ – توافق و عدم توافق در زمينه مولفه هاي هويت ملي و تلويحات آن در نظام آموزش و پرورش ايران مهدي لقمان نيا، احمد … ميزان توجه به رويكرد تربيت شهروند پيشرفت گرا در كتب درسي علوم اجتماعي دوره راهنمايي تحصيلي ايران … تاثير روش تدريس مشاركتي بر گروهگرايي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه در شهر مشهد

[PDF]به روش علوم دریایی دانشگاه عملکرد آموزشی های تحلیل شاخص …

توسط عالی پور – ‏2017
54. بررسی و. تحلیل شاخص. های. عملکرد آموزشی. دانشگاه. علوم دریایی. به روش. BSC – TOPSIS. علیرضا عالي. پور. 1. ،. فرامرز نصری. 2. چکیده. در. عصر. ی كه صاحب … سازمان. های. امروزی،. داشتن. مدل. های. ارزيابي عملكرد. برای. تعیین. موقعیت. سازمان. و. نیز. تدوين. برنامه. ريزی. استراتژيك. براساس. نقاط. قوت. و. ضعف. سازمان،. بیش. از.

بررسي وضع مطلوب و موجود عملكرد يادگيريدر نظام آموزش …

سپس، اين عملكرد به عنوان وضع موجود، با وضع مطلوب عملكرد يادگيري مقايسه شده و نتايج حاصل از آن به عنوان نقاط قوت و ضعف نظام آموزش بزرگسالان مطرح گردد. … سوّمين دسته از عوامل، ناشي از آموزش بوده و شامل نامناسب بودن كتاب‌هاي درسي، بي‌تجربگي آموزشياران، روش‌هاي تدريس نامناسب، فقدان انعطاف در برنامه‌هاي درسي و امتحانات، مشكلات …

دانشکده علوم ارتباطات – سامانه بانک اطلاعات پایان نامه – …

152, بررسی نقاط قوت و ضعف ارتباطات رسانه ای شهرداری تهران از دیدگاه خبرنگاران مطبوعات و مدیران روابط عمومی شهرداری, بابک نعمتی سقرلو, دانشکده علوم ارتباطات … 175, شبیه سازی وبهینه سازی روش های مصنوعی استخراج نفت گازرانی (مطالعه موردی سکوی های فلات قاره ), حسن مقدسی, دانشکده فنی و مهندسی, مهندسي شيمي, 1396-06-22.

[PDF]علوم و تكنولوژي محيط زيست ، شماره 22 ، پاييز 83 – فصلنامه …

توسط رضائی – ‏2014
نتیجه گیری: آموزشی برای توسعه پایدار باید به روش برنامه ریزی راهبردی صورت پذیرد تا با درنظرگیری نقاط قوت و ملاحظه نقاط منفی از دل … چالش های زیست محیطی در ایران با عنایت به نقاط قوت و ضعف،. فرصتها و تهدیدهای موجود مورد بررسی قرار گیرد. مبانی نظری. مبانی نظری مقاله حاضر در دو بخش برنامه ریزی راهبردی و آموزشی،.

[PDF]اﺳﻨﺎد ﭘﺸﺘﯿﺒﺎن ﻧﻘﺸﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺸﻮر – شورای عالی انقلاب فرهنگی

.4. ﺗﻮﺻﯿﻒ و ﺗﺤﻠﯿﻞ روﻧﺪ ﺑﺨﺶ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ ﻃﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي اول، دوم و ﺳـﻮم ﺗﻮﺳـﻌﻪ. اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان .5. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي اﺣﺼﺎء ﺷﺎﺧﺺ. ﻫﺎي ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش …… 77. ﺗﻬﺪﯾﺪﻫﺎي ﻧﺎﺷﯽ از ﺿﻌﻒ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ در ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎي ا. ﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ﮐﺮدن داﻧﺶ. آﻣﻮزان. داﻧﺸﮕﺎه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻦ و ﺑﺎزارﯾﺎب. 78. ﺑﯽ. اﻋﺘﺒﺎري روش. ﻫﺎي ﺗﺪرﯾﺲ ﺳﻨﺘﯽ در ﻣﺪارس. ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﻓﻌﺎل و ﻣﺸﺎرﮐﺘﯽ. 79 …

[PDF]اصل مقاله (462 K) – نشریه پژوهش در نظام های آموزشی

برنامۀ درســی با نظام آموزشی، مشــارکت در بازنگری برنامه های درسی، ارزشیابی و اعتبارسنجی و خدمات مشاوره ای«. را بــر عهــده دارند. این یازده ….. تحقیق مشــارکتي از جمله روش هاي کیفي پژوهش اســت که بر این فرض تکیه مي کند که. )2006( 5و پوتر 4بهترین ….. تدریس در دوره های تحصیلی كارشناسی و تکمیلی. بازخورد دادن و فراهم كردن …

[PDF]اصل مقاله (287 K) – پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی

۵ خرداد ۱۳۹۵ – وضعیت ارایه درس كارآفرینی از نظر دانشجویان مزبور در زمینه های هدف ها، محتوا، روش های تدریس و روش های ارزشیابی. نامناسب بوده …. گذرانـده انـد. بـا انجـام ایـن تحقیـق نقـاط ضعـف و قـوت ایـن. برنامـه مشـخص خواهـد شـد. ویژگیهای فردی پاسخگو. بررسی وضعیت مطلوب. برنامه ی درسی كارآفرینی. هدف. محتوا. ارزشیابی. روش.

[PDF]نقشه جامع علمی کشور – دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مبانی ارزش ی نظام علم و فناوری کش ور برپايه مبانی نظری که در مجموعه اسناد پشتيبان نقشه جامع. علمی کش ور ارائه … وض ع مطل وب علم و فناوري برمبناي وضع موجود عل م و فناوري و تحليل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و ….. به کارگيری فنون علمی و خالقانه در روش های تعليم، تربيت و تدوين متون درسی به خصوص در آموزش.

مصوبه «سند دانشگاه اسلامی – شورای عالی انقلاب فرهنگی

۲۵ تیر ۱۳۹۲ – مصوبه «سند دانشگاه اسلامي» كه در جلسه 735 مورخ 25/4/92 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و براساس مصوبه شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي به … براي تحقق اين منظور، شورا به نقد و ارزيابي دقيق اقدامات و فعاليت‌هاي گذشته در مورد اسلامي شدن دانشگاه ها پرداخته و با شناسايي نقاط قوت و ضعف، زمينه‌هاي فكري و …

Articles – مقالات

معلم مهور در چنین شیوه آموزشی دانش آموزان و انتخاب موضوع و روش تدریس دخالاتی ندارند،معلم است که تصمیم می گیرد که چه موضوعی را آموزش دهد،چگونه موضوع را ارائه … نتايج نشان داد كه بين آزمودنيهاي متعلق به طرح ارزشيابي توصيفي و نظام سنتي از لحاظ متغيرهاي مربوط به جو كلاس (يادگيري مشاركتي، فردگرايانه، رقابتي، انصاف در نمره …

آموزش پژوهش‌محور ضرورت‌ها، چیستی و چگونگی(1488) – نشریه …

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ – تدریس محض و گسسته از پژوهش، با اقبال بیشتری روبه‌روست، ضمن اینکه از دردسر کمتر و درآمد بیشتری نیز برخوردار است. روند سنّتی فعالیّت علمی که ….. دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی عالی پژوهش‌محور (By Research)،از مصادیق این رویکرد است که ترکیبی از دروس نظری و پروژه‌های تحقیقاتی است. محور اصلی این دوره را …

سایت شخصی دکتر مصطفی مهدیان

مصطفی مهدیان. دکتری. آزمون آنلاین و لیست پاورپوینت ها. لیست مطالب آموزشی بسته آموزشی مطالب مقالات رزومه تدریس درباره منارتباط با من. اخبار : سایت در حال تکمیل میباشد …

توسعه یادگیری سازمانی از طریق آموزش شبکه‌ای – قائمیه

الزامات جدید و ویژگی های آموزش و یادگیری …… در جلسات شورا: اشنایی با روش های تدریس معلمان وروش های نوین تدریس —معرفی کتب – مجلات و نشریه های جدید آموزشی -آشنایی با فناوری اطلاعات وارتباطات و معرفی سایت های آموزشی سخنرانی مقامات علمی و صاحب نظران امور اداری در آموزش وپرورش نمایش فیلم های آموزشی و تربیتی …

[PDF]پنج ساله راهبردی برنامه گزارش مدیریتی دانشگاه حکیم …

آموزش عالی. ❖. کارشناسان پروژه. محمد رضا. اردیبهشتی. معاون مدیر دفتر ارزیابی و نظارت. احمد. کولیوند. کار. شناس معاونت. برنامه ریزی و. نظارت راهبردی ریاست جمهور. ❖ ….. را. مطرح. و. نهایتا،. چشم. انداز،. رسالت. و. اهداف. کالن. در. حوزه. های. مختلف. تدوین. شد . فاز. سوم. : احصاء. نقاط. قوت. ،. ضعف. ،. فرصت. و. تهدید. ،. تدوین. راهبردهای. اصلی.

وبلاگ – قسمت اول خلاصه کتاب اصول مدیریت فرایند آموزش

در واقع، مدیریت آموزشی فرآیند به کارگیری اصول و یافته های علمی و مهارت های فنی است با رعایت موازین اخلاقی در جهت تأمین اهداف نظام آموزشی به عبارت دیگر مدیریت …… تغييرات ساختاري نه چندان ساده اي در مدارس مي شود كه در برخي جوانب شامل توسعه حرفه اي كاركنان مدارس و معلمان ، روش و تدريس برنامه هاي درسي و ساختارهاي مشاركتي در …

آذر ٩۳ – کلام یک معلم

۲۸ آذر ۱۳۹۳ – چکیده: یادگیری مشارکتی یکی از جایگزین های مناسب برای روش های تدریس مرسوم است. هدف کلی این تحقیق پژوهشی که بر اساس یافته های آن تهیه شده، بررسی میزان اثربخشی یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حیطه شناختی دورة ابتدایی است. جامعة آماری این تحقیق، دانش آموزان پایة پنجم ابتدایی …

میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود – مدیریار

۷ شهریور ۱۳۹۴ – از آنجاکه تحقیق پیش رو در پی آن است تا میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلشان را مورد بررسی قرار دهد لذا به نظر می رسد بهترین روش تحقیق برای این امر می تواند توصیفی از نوع پیمایشی باشد که در آن از ….. ب – ضعف آموزش عالی در تجهیز اعضای هیات علمی به اصول روانشناختی و تربیتی و شیوه های نوین تدریس؛

[PDF]جهت دانلود کلیک نمائید. – پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک

يکـی از نقـاط ضعـف و چالش هـاي اقدامـات پیشـگیري اولیـه از اعتیـاد در سـطح محلـه، … آشناسازی متخصصان با مبانی نظری برنامه های پیشگیری اولیه مبتنی بر محله .3 …… از مهـم تريـن روش هـاي تحقیـق كیفـي كـه بـه كار ارزيابـي نیـاز سـازمان هـاي اجتمـاع محـور. بیايـد، مـي تـوان بـه ايـن موارداشـاره كـرد:. 2مشاهده مشاركتي. در ايـن روش، از طريـق …

متن کامل قانون

در نظام آموزش عالي نيز رويكرد پژوهش محوري تقويت خواهد شد. فصل دوم : وضع مطلوب علم و فناوري وضع مطلوب علم و فناوري بر مبناي وضع موجود علم و فناوري و تحليل نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهديدها كه در مجموعه اسناد پشتيبان نقشه جامع آمده تدوين گرديده است. ۲ – ۱ چشم انداز علم و فناوري جمهوري اسلامي ايران در افق ۱۴۰۴ هجري شمسي

[PDF]خودمراقبتی در ناخوشی هاي جزیی

2. معاونت بهداشت. دفتر آموزش و ارتقاي سالمت. راهنماي تدريس. برنامه. خودمراقبتی، همیاري و. مشارکت جمعی. ) ويژه غیر پزشك. (. سال. 9314 …… روش. های. ارزیابی. موفقیت. مُراجع. را. تعیین کنید . •. عوامل. تسریع. یا. توقف. مُراجع. در. اجرای. توصیه. های. خودمراقبتی را. تعیین. کنید . •. اولویت. های. خودمراقبتی. مُراجع را. تعیین. کنید.

راهنمای پایان‌نامه دانشجویان – هیچ فکری مهمتر از تفکر نیست!.. …

۱ خرداد ۱۳۹۶ – ساختار پروپوزال برای درس روش تحقیق. به نام پروردگار دانایی. راهنمای تدوین پروپوزال برای دانشجویان. عنوان تحقیق (بین 10 تا 17 کلمه). نام دانشجو – رشته تحصیلی – دانشگاه – آدرس ایمیل. نام استاد راهنما. بیان مسأله (1 تا 2 صفحه) (بین 700 تا 1000 کلمه). مبانی نظریه و پیشینه (بین 3 تا 4 صفحه) (3000 تا 4000 …

[PPT]Educational Psychology

فصل 15 و 16 کتاب مبانی ترویج. دکتر ایرج ملک‌محمدی … برخي Education را معادل آموزش به معناي كلي (شامل تمامي امور و صور مرتبط با ياددهي و يادگيري، تدريس و آموزش كلاسي، حرفه‌آموزي،… اعم از صور …. (عملكرد دانش‌آموز مضطرب در جلسه امتحان يا عدم بكارگيري روش‌هاي معرفي شده از سوي مروج توسط كشاورز به دليل نبود امكانات لازم در محل).

Iranian Journal of Medical Education مجله ایرانی آموزش در …

عدم مدیریت مناسب زمان و عدم آشنایی استادان با الگوهای مناسب تدریس در درمانگاه‌ها، می‌توانند از دلایل دیگر کوتاه شدن زمان تعامل استاد و فراگیر است. …… دروس علوم پایه یکی از بهترین روشهای یادگیری میباشد که باعث تشویق دانشجو به حضور در کلاس درس شده، دانشجو به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و از حالت منفعل و شنونده خارج میشود.

[PDF]تعداد راهبردها و اقدامات سند دانشگاه اسالمی به تفکیک نظام های …

ب: نظام آموزشی: 1. تعداد راهبردها: 7 راهبرد. 1. تعداد راهبردها: 16 راهبرد. 2. تعداد اقدامات: 34 اقدام. 2. تعداد اقدامات: 112 اقدام. 55 راهبرد جمع کل راهبردهای سند دانشگاه اسالمی: 353 اقدام جمع کل … که فقط علوم اسالمی را در آنجا تدریس کنند. ….. 1-1- طراح ي و تدوين نظام جامع فرهنگي تربيتي براس اس مباني، اص ول، اهداف و روش هاي فرهنگ و.

آموزش برای یادگیری – برگزاری جشنواره مدیریت دوره ابتدایی …

ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی همخوانی ندارد. مدتی است برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا مدارس هوشمند دست زده‌اند. در مدارس هوشمند کامپیوتر در نحوه تدریس و ارزشیابی تأثیر می‌گذارد و برنامه‌های درسی را تا حدودی تغییر می‌دهد. ولی در عین حال کارکردهای اجتماعی مدارس بر جای خود …

[PDF]مقاله – نشریه بیمه سلامت

آموزش بهترین راه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت، انواع. ســرطانها، …. شــود و حتی در حین فارغ التحصیلی و تدریس اساتید باید وجود داشته باشد. وی ….. به علت اینکه هزینه ای را خود پرداخت نمی کند، عالقه برای دریافت بیشــترین. از دیدگاه مبانی اقتصاد. سالمت بهترین روش. تامین هزینه های. سالمت، بیمه های.

[PDF]سند اسالمی شدن دانشگاهها – دانشگاه حضرت معصومه

92/4/25 شوراي عالي انقالب فرهنگي و براساس مصوبه. شوراي اسالمي شدن دانشگاه ها و مراكز آموزشي به تصويب. رسيده است …. و با شناسايي نقاط قوت و ضعف، زمينه هاي فكري و مطالعاتي . الزم براي سياستگذاري دقيق و اصولي و برنامه ريزي جامع و‏ ….. تدريس و تحصيل در دانشگاهيان. اقدامات: 1-2. بازتدوين فلسفه تعليم و تعلم. 2-2.

Site Map – پارس پروژه

H231- مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده 2016 : آنالیز روش های حسابداری منابع انسانی در شرکت سیمان هند لینک در پنجره جدید باز شود; H230- مقاله … H216- مقاله isi ترجمه شده حسابداری 2015 : گکو و قو های سیاه و سفید: تئوری های مالی در برنامه آموزشی دوره کارشناسی بریتانیا لینک در پنجره جدید باز شود …… مبانی نظری و تئوری ها.

یادداشت‌های آقا معلم – مطالب تجربه زیسته

دوم اینكه این امر مرهون رویكرد تعاملی و معجزه یادگیری مشاركتی است كه ریشه در نظریه‌ اجتماعی- فرهنگی رشد دارد و امسال محور كلاس درس آقامعلم قرار گرفته است. ….. روش تدریس مرسوم در مدارس ما كه عموماً مستقیم، سخنرانی و جزوه‌نویسی و با رویكرد موضوعی و احیاناً موضوعی دیسیپلینی انجام می‌گیرد، باعث شده است كه توانایی‌های شناختی …

[PDF]دریافت متن کامل فصلنامه مطالعات راهبردی زمستان 95 – مرکز …

۳۰ بهمن ۱۳۹۱ – 12-روش دلفی از جمله روش های ذهنی- شهودی در حوزة آینده نگاری است که نخستین بار در دهة 1950 در پژوهشی از. سوی موسسة رند در ….. بدین شرح که نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت های شناسایی شده در زمینة نقش و عملکرد و ….. سخنرانی ها ی منتشرشدة آن ها ، تدریس در دانشگاه ها ی کشور و مراکز آموزشی در زمینة بودجه و حکمرانی.

[PDF]ﻓﻬﺮﺳﺖ – دانشگاه الزهرا

۲۲ دی ۱۳۹۵ – اﺗﺤﺎدﻳﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎي آﺳﻴﺎ و اﻗﻴـﺎﻧـﻮﺳـﻴـﻪ، از. ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺠﺎﻣﻊ ﺑﻴﻦ اﻟﻤـﻠـﻠـﻲ. ﻳﻮﻧﺴﻜﻮ، ﻣﺘﺸﻜﻞ از ﻣﻮﺳـﺴـﺎت داﻧﺸـﮕـﺎﻫـﻲ. ﺗﺤﺼﻴﻼت ﺗﻜﻤﻴﻠﻲ اﺳﺖ و. روﺳﺎي داﻧﺸـﮕـﺎه. ﻫﺎي ﻋﻀﻮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪﮔـﺎن ﻣـﻮﺳـﺴـﺎت … ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﻴﻦ ﮔﺎم و ﺑﻪ ﻣﻨﻈـﻮر آﺷـﻨـﺎﻳـﻲ. اﻋﻀﺎي ﻫﻴﺎت ﻋﻠﻤﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺑـﺎ ﻫـﻤـﻜـﺎري. ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت، ارزﺷﻴﺎﺑﻲ، اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨـﺠـﻲ و. ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ و ﻫﻤـﭽـﻨـﻴـﻦ. ﻣﻌﺎون آﻣﻮزﺷﻲ داﻧﺸﮕﺎه. 3.

[PDF]ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ آﻣﻮزش ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎران در ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان – وزارت بهداشت

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ – ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ آﻣﻮزش ﺳﻼﻣﺖ. ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎران در. ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان. ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﺪوﯾﻦ. : دﮐﺘﺮ ﺷﻬﺮام رﻓﯿﻌﯽ ﻓﺮ. –. دﮐﺘﺮ ﻣﺴﻌﻮد اﺣﻤﺪزاد اﺻﻞ. –. دﮐﺘﺮ ﻣﯿﺮﻣﺤﺴﻦ ﺷﺮﯾﻔﯽ. و ﻫﻤﮑﺎران. ﻣﺸﺎور ﻋﻠﻤﯽ. : دﮐﺘﺮ ﻓﺮﯾﺪ اﺑﻮاﻟﺤﺴﻨﯽ ….. 223. ○. ﭼﻪ ﮐﺴﯽ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزش ﺧﻮاﻫﺪ داد. 223. ○. داﻧﺴﺘﻦ ﻣﺤﺘﻮای ﺗﺪرﯾﺲ وزﻣﺎن. آﻣﻮزش. 224. ○. داﻧﺴﺘﻦ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﺪرﯾﺲ. (. روش ﺗﺪرﯾﺲ. ). ………. 225. -. آﻣﻮزش ﭼﻬﺮه ﺑﻪ ﭼﻬﺮه. 226.

اثـیـــــر…سایت جامع مدیریت – میزان علاقه دانشجویان به رشته …

از آنجاکه تحقیق پیش رو در پی آن است تا میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلشان را مورد بررسی قرار دهد لذا به نظر می رسد بهترین روش تحقیق برای این امر می تواند … با تقاضا را از نقاط قوت عملكرد نظام آموزش عالي خوانده؛ در حالي كه به گفته همين مسوول، بسياري از داوطلبان، رشته تحصيلي خود را با علاقه انتخاب نمي‌كنند و به عبارت …

[PDF]ویـژة یازدهمین جشنـوارة کتاب های آموزشی و تربیتی رشد – …

تکمیل حلقة تولید، و سامان دهی توزیع و مصرف و همچنین معرفی دقیق تر و وسیع تر منابع تربیتی مناسب در کتاب های درسی، از. دیگر سیاس ت های …… مؤلف خوب. از نیازهـای آموزشـی و. تربیتـی آگاه اسـت و بـر. روش هـا و سـبک های. یاددهــی- یادگیــری،. روش هـای تدریس، اصول. سـازمان دهی محتـوا و. الگوهای ارزشیابی تسلط. دارد و از تجربـه …

بایگانی‌ها دانش – n5i

الذکر بر آنم که از طریق مشارکت و فعالیت و کار گروهی و روش تدریس فعال دانش آموزانم را به درس کار و فناوری علاقه مند سازم. طرح ابتکاری حاضر با هدف بهبود عملکرد دانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارتهای عملی درس کار و فناوری گردآورس شده است. ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح علاقه و نگرش دانش …

مطالب جدیدتر – سنجش و آموزش

تجربیات نشان داده است که معلمان خلاق همواره روش تدریس خودشان و روشهای گوناگون را در این موقعیت ها دارند مانند روشهاي ثبت شده كه یک هویت ثابت ، رفتار انعطاف پذیرمی تواند پر مخاطره دارد . اما اگر معلمین در شرایط هویتي شان ثابت بمانند،آنها احساس آزادی می کنند برای آنچه که انجام می دهند این کار مشکلی است . اما یک فرآیند هیجان انگیز …

همایش های مدیریت : همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها – باهمایش

کنفرانس های مدیریت سال 1395 – کنفرانس های مدیریت سال های گذشته – اطلاع رسانی آخرین همایش های ملی و بین المللی – خبرنامه – آموزش – اخبار.

تصمیم – دانلود منابع – مقاله – تحقیق

روش تحقیق توصیفی پیمایشی می‌باشد که برای بررسی ارتباط این متغیر ها از روش همبستگی پیرسون و آزمون معناداری استفاده شد. …. بررسی نقش آموزش مهارت های تفکر خلاق و تفکر نقادانه در پیشگیری اولیه از بزهکاری در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر شهرکرد 1-4-3- اهداف …… نماينده تحصيلات تكميلي واحد: تاريخ و امضاء

[XLS]modiriat farsi – اداره کل آموزش

روشهای بهبود عملکرد و رفتار سازمانی ۵۵۵ ,فصل اول. … 12, گزارش دومین همایش مدیریت مالی ایران ۵ و ۶ آبان ۱۳۷۷ موضوع: بازار سرمایه ایران, تهران, نشر به روش, ۱۳۷۷ …… ح ۱۵۶ ,استفاده از فیلمهای آموزشی – خ ۱۵۹ ,آزمایش و استدراک ۱۶۲ ,فصل دهم ۲ شیوه نمایش در تدریس ۱۶۳ ,هدفهای نمایش – الف ۱۶۴ ,روشهای استفاده از نمایش – ب ۱۶۶ ,طرح ریزی …

[PDF]ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻت « ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻧﻈﺎم ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ اوﻟﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ

ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﻣﺪرﺳﻪ ﻳﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻣﺪرﺳﻪ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮد . وي ﺑﻪ ﻧﻘﺎط ﻣﺸﺘﺮك ﻧﻈـﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ درﺳـﻲ،. ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﻲ و ﻧﻈﺎم ارزﺷﻴﺎﺑﻲ ﺗﻮﺟﻬ. ﻲ ﺧﺎص ﻛﺮد . (. ﻃﺎﻟﺐ زاده و ﻓﺘﺤﻲ،. )1382. از ﻃﺮﻓﻲ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﺤﻮﻻت،. « روﻳﻜﺮد ﻋﻠﻤﻲ. » در دﻫﻪ. ﻫﺎي. 1930. ﺗﺎ. 1950. ﺑـﻪ ﺷـﺪت. ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺑﻮد و اﻳﻦ روﻳﻜﺮد ﺑﺎﻋﺚ ﮔﺴﺘﺮش ﻣﺮزﻫﺎي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻲ ﺑﻪ روﺷـﻬﺎي ﮔﻮﻧـﺎﮔﻮن. آﻣﻮزش، ﻳﺎدﮔﻴﺮي، ﺗﺪرﻳﺲ، ﻣﺸﺎوره و راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ، ارزﺷﻴﺎﺑﻲ و روﺷﻬﺎي اداري ﮔﺮدﻳﺪ.

langdata/fas.wordlist at master · tesseract-ocr/langdata · …

۳ تیر ۱۳۹۴ – تدریس. شخصي. برده. نسل. هزینه. کاملا. میشد. بینی. کسانی. تست. کلید. لحظه. نامهای. رسید. دچار. شاخه. سرویس. بهترين. چی. اطلاعاتی. هشت. تفاوت. مركز. گوش …… سرچ. آموزش،. سرمایهداری. آباده. مکالمات. درو. خلاء. خلاص. «« دوستای. گیل. آبها. متابولیسم. آشتي. دوري. معایب. زنه. موسیقایی. معرفی/درخواست. دهکات. روش،.

مدیر مدرسه

مدیر مدرسه – تحليلي ، اموزشي ، خبري در زمينه مديريت اموزشي – مدیر مدرسه.

وب سایت شخصی دکتر وهاب قائدی

سركارآراني، ضمن بيان چالشهاي اجراي اين طرح در ايران، به لزوم بومي ‌سازي اين روش بسيار تأكيد ميكند. وي معتقد است: “در مدارس ايراني نيز درس ‌پژوهي را يك رويكرد مستمر برای بهبود تدريس در كلاس درس مي ‌دانند”. به نظر مي ‌رسد كه پژوهش مشاركتي معلمان در كلاس درس، بستر مناسبي براي درس پژوهي، فراهم ميآورد. درس پژوهي، فرصتي براي …

بایگانی‌ها به – ll5

یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا می‌کند. اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و توانایی‌های معلمین قرار می‌گیرد. بسیاری از معلمین …

روزنامه نسیم – سرپرستی مازندران

نجومی که مقاله ای تحت عنوان”چگونگی بهبود روش تدریس ریاضی در کلاس درس” ارائه داده معتقد است:برگزاری کنفرانسهای ریاضی لازمه آموزش ریاضی وفرصتی است تا دبیران ریاضی سراسر کشور از تجربیات یکدیگر مطلع شوند. وی مکان برگزاری کنفرانس آموزش ریاضی را عالی توصیف می کند ومی گوید:این کنفرانس نسبت به …

راه های تقویت مسئولیت پذیری در نوجوانان – متا – Page 1 of 2

۴ شهریور ۱۳۸۹ – Page 1 of 2: نقش والدین در مسئولیت پذیری نوجوانان جامعه شناسان بر این باورند، واگذاری مسئولیت به فرزندان و شركت دادن آنان در دوره نوجوانی در بده بستان … را از طریق کتاب های درسی و آموزشی نظری به او یاد بدهیم، تلاش و زمان زیادی لازم است، در صورتی که با تاسیس نهادهایی که جوانان عملاً تمرین مشارکت اجتماعی را به …

مدیریت استراتژیک – کارآفرینی

مدیریت استراتژیک – کارآفرینی – گذشته – حال – آینده.

حسابداري مدرن

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ – دوره هاي آموزشي حسابداري با رايانه (نرم افزار حسابداري حاسب ملي ) – ….. تحصیل ادامه داد و این مقطع تحصیلی را با رتبۀ اول به پایان رسانید و در سال 1375 با كسب رتبه نخست آزمون دكترای حسابداری وارد دانشگاه علامه طباطبایی گردید و تحصیلات تكمیلی ونهایی خود را … زمان بندی تدریس استاندارد حسابدار حقوق و دستمزد.

بایگانی‌ها آموزان – li4

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان (رفتار معلمان) (فصل دوم) در 60 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: …… هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام …

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

اختتاميه هفدهمين حشنواره هنر و ادبيات ديني و پژوهشي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور 15 مهر به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد نور برگزار مي گردد . در بخش هنري جشنواره … فلاح ، عنوان كارگاه آموزشي را « روش هاي بسط و تعميق فرهنگ حجاب و عفاف » اعلام نموده و مدرس اين دوره آموزشي حجت الاسلام اصغري و كياني مجد بودند. در ضمن …

[PPT]Educational Psychology

برخي Education را معادل آموزش به معناي كلي (شامل تمامي امور و صور مرتبط با ياددهي و يادگيري، تدريس و آموزش كلاسي، حرفه‌آموزي،… اعم از صور …. نوآوري‌ها و تحولات جهاني در آموزش عالي و آموزش كشاورزي … (عملكرد دانش‌آموز مضطرب در جلسه امتحان يا عدم بكارگيري روش‌هاي معرفي شده از سوي مروج توسط كشاورز به دليل نبود امكانات لازم در محل).

بایگانی‌ها آموزان – ni7

ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح ). نقاط ضعف. نتيجه گيري. چند توصيه براي تقويت اعتماد به نفس در دانش آموزان. تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان با ….. (منوچهر فضلي خاني،راهنماي علمی روش هاي مشاركتي و فعال در فرايند تدريس) تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می شود که از طریق آن و با …

مهندسی فضای سبز دانشگاه ازاد خوراسگان

آبیاری تحت فشار روشی از آبیاری است که در آن آب در مجاری بسته که شامل لوله های اصلی و فرعی می باشد با فشار جریان می یابد و از سوراخهایی که به آنها قطره چکان ، آبپاش …. گیاهان زینتی، نحوه کاشت و نگهداری آنها می باشد؛ مولف که خود نیز از پرورش دهندگان گل و گیاه است، سعی نموده متداول ترین و در دسترس ترین گیاهان را معرفی کند.

مين

وی افزود: برای این که بتوانیم به نتیجه ی قطعی در زمینه ی رابطه اخلاق و سیاست بپردازیم بهتر است در روش های گوناگون به متون نقلی و تجربه های تاریخی نیز رجوع کنیم. در اندیشه های … تعیین، یعنی حدود و مبانی سیاست را اخلاق تعیین می کند و تحصل یعنی سیاست، زمینه های بروز اخلاق را در جامعه فراهم می کند. وی در پایان سخنان خود …

تشکیلات روش ها تحول اداری

تشکیلات روش ها تحول اداری – نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات آموزش و پرورش دامغان.

دانلود تحقیق فلسفه های معاصر تربیت اخلاقی ۴۰ ص – همکاری …

هر یک از این رویکردها در پنج مرحله به بحث گذاشته می شوند: ۱٫ قلمرو و محدوده تربیت اخلاقی؛ ۲٫ روش های عملی تربیت اخلاقی؛ ۳٫ زمینه فلسفی رویکرد؛ ۴٫ زمینه ی روان شناسی رویکرد؛ ۵٫ نقاط قوت و ضعف رویکرد. مقدمه. تربیت اخلاقی فعالیتی است که باید از دو نوع مطالعه نظری به دست آید و حاصل آن در عمل به کار گرفته شود. از یک سوء …

دانلود تحقیق شیوه های آموزش املا – همکاری در فروش فایل مرجع …

معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود. ۱- املای کامل کردنی ۲- املای تقریری ۳- املای گروهی ۴- املای پای تخته ای ۵- املای گروه کلمه که هریک ازاین ۵ روش فواید و معایبی رابه دنبال دارد و بهتر است از این روشها به صورت تلفیقی استفاده شود و مشخص کردن اشتباهات املایی به تنهایی کافی نیست بلکه باید به بررسی دقیق نقاط ضعف …

دانلود تحقیق اعتیاد جرم یا بیماری – همکاری در فروش فایل …

٢-١ تاریخچۀ نظری دیدگاهها. ٢-٢ دستاوردهای تحقیقاتی پیشین. ٣- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق. ۴- اهداف کلی تحقیق. ۵- سؤالات تحقیق. ۶- روش تحقیق. ۶-١ نوع موضوع. ۶-٢ روش گردآوری اطلاعات. ٧- تعریف واژه … ۴- روش های ترک اعتیاد. -فصل سوم ( معتاد کیست؟) … ۴-١ نقاط قوت قوانین راجع به مبارزه با مواد مخدر. ۴-٢ نقاط ضعف قوانین راجع به …

بایگانی: کاربردی – همکاری در فروش فایل مرجع فایل

… مورد اخلاق معیشت اخلاق قسمتی از متن پروژه … اخلاق اخلاق معیشت : کار و تلاش رمز اصلی بقا و سرزندگی همه جوامع انسانی است.مردمی که با تکیه بر توانمندی و ذخایر خداداد ملی خویش، بر ضعف [. … آموزش ++C به زبان ساده. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون …

page5 – جعبه دانلود

جامعه‌شناسان آلمانی بر خلاف جامعه‌شناسان فرانسوی و انگلیسی زبانان بجای تقلید از روش مدل سازی رایج در علوم فیزیکی بیشتر متاثر از تحلیل‌های تاریخی و تحت تأثیر دیدگاه‌های مارکسیستی قرار داشتند. در بریتانیا رشته جامعه‌شناسی تا حدود سال‌های ۱۹۶۰ میلادی تنها در یک مؤسسه آموزشی (The London School of Economics) تدریس …

در تاريخ 06/دسامبر/2017 بدون دیدگاه برچسب ها :

نوشته شده توسط ofmas

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


حق نشر © انتشار نوشته هاي اين وبگاه در سايت ها و نشريات تنها با ذکر نام و درج لينک مجاز است.
اجرا شده توسطهمسپار